Scania R 580 Euro-6

Testowany model R580 został przystosowany do transportu w zestawie o DMC ok. 40 t w oparciu o wysoki moment obrotowy silnika. Prawie 3000 Nm to ładny zadatek w napędzie ciągnika w zestawie o DMC np. 250 t.      

8-cylindrowy silnik w układzie „V” waży grubo powyżej 1,5 t. Taki ciężar ulokowany w bliskim sąsiedztwie przedniej osi bywa pożądany, gdy ciągnik wykorzystywany jest w superciężkim zestawie pojazdów. Masa silnika stanowi swego rodzaju przeciwwagę dla mocno obciążonego siodła, ułatwiając uzyskanie odpowiedniego balansu obciążeń pomiędzy osiami. Dociążenie przodu zwykle polepsza kierowalność ciągnika.

Ósemki z układem wtryskowym typu common rail charakteryzuje wyjątkowa wręcz elastyczność, pozwalająca ciężkiemu zestawowi drogowemu utrzymać płynność jazdy bez mieszania biegami, a w konsekwencji utrzymać zużycie paliwa na przyzwoitym poziomie oraz długą żywotność.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...