Na Wschód – z oporami…

Wydarzenia na Ukrainie w powiązaniu z utrudnieniami wjazdu ciężarówkami do Rosji oraz zakazem importu mięsa z Polski mogą wpływać na wielkość obrotu handlowego między naszymi krajami.                                                               

Problem zaczął się w zeszłym roku, gdy Rosja praktycznie zablokowała możliwość korzystania z karnetów TIR, na podstawie których dokonuje się większości międzynarodowych transportów drogowych poza Unię Europejską. Formalnie nie wypowiadając konwencji TIR, Rosja wprowadziła dodatkowe obowiązkowe  gwarancje płatne przy wjeździe na teren RF. Pod naciskiem IRU i UE władze Federacji Rosyjskiej przedłużyły termin obowiązywania umowy między FTS – Federalną Służbą Celną Rosji a rosyjskim stowarzyszeniem przewoźników ASMAP na gwarantowanie karnetów TIR. Termin mija z końcem czerwca br., a jak dotychczas międzynarodowe wysiłki na rzecz przywrócenia stanu poprzedniego nie zakończyły się sukcesem.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...